TOP RACE

Amortyzatory ze zbiornikami wyrównawczymi, z możliwością zmiany siły tłumienia

Seria TOP RACE to amortyzatory o gazowo-olejowe o konstrukcji dwururowej, przeznaczone do motorsportu w najcięższych warunkach, z możliwością indywidualnej zmiany charakterystyki poprzez elementy regulacyjne.

Seria TOP RACE wyposażona jest w zewnętrzne zbiorniki wyrównawcze, w których oddzielony jest olej od gazu.

Zaletą tego rozwiązania jest to, że w czasie pracy nie dojdzie do spienienia się oleju, a tym samym do zmiany siły tłumienia i pogorszenia pracy amortyzatora. Kolejna zaleta to większa ilość oleju zapewniająca lepsze rozpraszanie ciepła w całej konstrukcji amortyzatora oraz lepsze jego oddawanie na zewnątrz.

GŁÓWNE CECHY:

  • zewnętrzny zbiornik z możliwością zmiany ciśnienia gazu
  • regulowana wysokość zawieszenia
  • progresywne sprężyny
  • części stalowe z najwyższej jakości stali CrMo, zabezpieczonej antykorozyjnie
  • części aluminiowe z wytrzymałego stopu AW7075
  • ustawienie siły tłumienia za pomocą elementów regulacyjnych.

TOP RACE 2

  • HIGH SPEED (kompresja HS)
  • LOW SPEED (kompresja LS)

TOP RACE 3

  • HIGH SPEED (kompresja HS)
  • LOW SPEED (kompresja LS)
  • REBOUND (odbicie REB)

ARV - Active Rebound Valve

Zawór ten jest opcją dodatkową do wersji TOP RACE. Cechuje go:

1. Zmiana charakterystyki odbicia przy utracie kontaktu koła z nawierzchnią. W momencie utraty kontaktu z nawierzchnią amortyzator natychmiast otwiera się.

2. Hydraulic Rebound Valve - wszystkie amortyzatory z systemem ARV mają hydrauliczny odbojnik na odbiciu (oczywiście z zaworem zwrotnym).

3. Thermo Valve - zawór termiczny jest częścią systemu ARV. Zawór ten reaguje na podwyższoną temperaturę amortyzatora i reguluje bypass na odbiciu, aby uzyskać stabilną charakterystykę odbicia podczas zmieniającej się temperatury pracy zawieszenia. Zapewnia to stabilność szczególnie na długich odcinkach specjalnych.